czwartek, 29 listopada 2007

Klasa Ib i IIb - Informacja

Witam ponownie, Wpadłem na pomysł, ze wytłumaczę Wam jak postępować z tekstami typu Open-Cloze. Tak jak w przypadku zadania 2/35 w podręczniku. Informacja tyczy cię głównie klasy Ib, choć w woli przypomnienia klasa IIb też może skupić swoją uwagę.
Otóż, podczas wykonywania tego typu ćwiczeń powinniście najpierw przeczytać cały tekst bez próby wypełniania go odpowiednimi słowami, tak aby ogólnie zrozumieć treść tekstu. Potem powoli wczytujemy się w konkretny wers by zorientować się o jakie słowo pyta autor, czy może jest to specjalne połączenie dwóch wyrazów, tzw. kolokacja lub wyrażenie przyimkowe. Pamiętajcie, że będzie Wam łatwiej wypełnić lukę odpowiednim słowem jeżeli poprawnie zrozumiecie treść tekstu. Pozdrawiam, Paweł Pachnowski
Adverbs of manner (przysłówki sposobu) - pamiętajcie, że jak każdy przysłówek tak i przysłówki sposobu określają czasownik a nie rzeczownik. Do określenia rzeczowników służą przymiotniki. Te jednak przysłówki określają nam w jaki sposób ktoś/coś wykonuje jakąś czynność lub w jaki sposób coś się dzieje. W zdaniu występują z reguły po czasowniku, czasami na końcu zdania:
She speaks English confidently.
Część zdania oznaczona innym kolorem to właśnie przysłówek sposobu, dlaczego sposobu, bo odpowiada na pytanie 'jak?' lub 'w jaki sposób?' (how?).
W woli przećwiczenia proszę wykonać ćwiczenia 1 i 2/30 w książce ćwiczeń. Przypomnijcie sobie jak tworzymy przysłówki. No dobrze, podpowiem, przysłówki tworzymy przez dodanie w odpowiedni sposób do przymiotnika końcówki '-ly'. Wyjątek stanowią przymiotniki: 'fast' oraz 'hard'. Do nich nie dodajemy końcówek. One w swoim znaczeniu i po przez miejsce w zdaniu określają siebie jako przymiotnik lub przysłówek. Istnieje jeszcze jeden przysłówek: 'well', który nieregularnie przybiera formę od przymiotnika 'good'.
Pozdrawiam, Paweł Pachnowski :)

Brak komentarzy: